Štefan Hríb pripravuje novú reláciu

Autor: Peter Hlavačka | 24.1.2007 o 5:43 | Karma článku: 13,58 | Prečítané:  8619x

Od utajeného vysokopostaveného zdroja z jednej nemenovanej TV (sekretárka generálneho riaditeľa) sa ku mne dostala horúca novinka: Štefan Hríb rokuje s jej vedením o novej relácii! Mala by sa volať "Štefan a priatelia" a bude v nej využité  to najlepšie z formátu "Pod lampou".

Môj tajný zdroj mi dodal aj podklady k pripravovanému formátu. Keď som sa na to pozrel, pochopil som Štefanovu genialitu a zároveň som spoznal pravú príčinu môjho obdivu a zaujatia reláciou "Pod lampou". Z materiálov vyplýva, že prvotná inšpirácia pre formát Pod lampou, ako aj pre pripravovaný formát "Štefan a priatelia" pochádza z francúzskeho filmu "Jeden blbec na večeru" z roku 1998.

V rámci formátu existujú dve podvarianty "blbca". V prvom podvariante ide o popularizáciu náročných vedeckých, filozofických a iných tém. Funguje to tak, že zhromaždení vedci vedú diskusiu o ohlásenej téme a Štefan sa hrá na blbca. V rámci svojej role takpovediac virtuálne zastupuje ľudí, ktorí by sa hanbili klásť "hlúpe otázky" zhromaždeným vedcom (filozofom, psychológom atď).

Druhý podvariant vzbudzoval v STV niekedy dosť kontroverzie. Ide takmer o plné prebratie námetu z filmu "Jeden blbec na večeru". Štefan si na diskusiu pozve svojich priateľov intelektuálov a v pohodovej atmosfére doje argumentačne zlikvidujú jedného, prípadne dvoch pozvaných blbcov, ktorí majú opačný názor ako Štefan a jeho priatelia. Pri realizácii tohto podvariantu v STV často následne padali obvinenia z neobjektívnosti a zaujatosti. Keď to však porovnáme z tými úboho bezpohlavnými, korektnými a vyváženými debatami, ktorých sú kopy v každej televízii, o čo lepšie je prizerať sa ako zohraná partia kamarátov smaží za živa pozvaného blbca? Štefan túto hru chápe veľmi dobre a preto bolo úplne samozrejmé, že sa odmietol zúčastniť celej Mimoriadnej diskusnej relácie STV, kde by ho v presile smažila iná skupinka.

Už sa teším, ako Štefan v komerčnej televízii dovedie tento formát do dokonalosti, bez otravného kuvikania z Rady STV. Jediným problémom je to, že v komerčnej TV si musí každá relácia na seba zarobiť sledovanosťou, prípadne cielenou reklamou pre špecifický segment divákov. Štefanova relácia sa musí presadiť v tvrdej konkurencii proti relácii Veštkyňa Teodora.

 Ale Štefan a jeho priatelia už vedia ako na to. Generálnym sponzorom relácie sa má stať Kenvelo. Hlavný módny návrhár Kenvela, Ariel Sralom dokonca navrhol špeciálnu módnu kolekciu "Mushroom Intellectual". V tejto kolekcii, ktorá bude prezentovaná v reklamných prestávkach, si každý zaslúžilý ako aj začínajúci intelektuál nájde ten správne vyťahaný sveter, tričko alebo ošúchaný kožený kabát. A pre odvážne intelektuálky sú k dispozícii aj extravagantné hríbovité šaty.

V reklamných prestávkach budú bežať aj prezentácie najnovších kníh zameraných na špecifických divákov. Predbežne sa budú prezentovať a online predávať tieto pripravované knihy: Štefan Hríb - Morálne kázania na každý deň (zobrané úvodníky a komentáre), Peter Schutz - Ako naštvať čitateľov ľahko a rýchlo, Ivan Kamenec - Dejiny zločinného národa v strede Európy, František Šebej - Byť vojnovým štváčom sa oplatí, Miroslav Kusý a Ján Štrasser - Kto nebol v mladosti komunistom, nemá srdce.

Už sa teším a dúfam, že aj vy. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.


Už ste čítali?