Štefan Hríb pripravuje novú reláciu

Autor: Peter Hlavačka | 24.1.2007 o 5:43 | Karma článku: 13,58 | Prečítané:  8569x

Od utajeného vysokopostaveného zdroja z jednej nemenovanej TV (sekretárka generálneho riaditeľa) sa ku mne dostala horúca novinka: Štefan Hríb rokuje s jej vedením o novej relácii! Mala by sa volať "Štefan a priatelia" a bude v nej využité  to najlepšie z formátu "Pod lampou".

Môj tajný zdroj mi dodal aj podklady k pripravovanému formátu. Keď som sa na to pozrel, pochopil som Štefanovu genialitu a zároveň som spoznal pravú príčinu môjho obdivu a zaujatia reláciou "Pod lampou". Z materiálov vyplýva, že prvotná inšpirácia pre formát Pod lampou, ako aj pre pripravovaný formát "Štefan a priatelia" pochádza z francúzskeho filmu "Jeden blbec na večeru" z roku 1998.

V rámci formátu existujú dve podvarianty "blbca". V prvom podvariante ide o popularizáciu náročných vedeckých, filozofických a iných tém. Funguje to tak, že zhromaždení vedci vedú diskusiu o ohlásenej téme a Štefan sa hrá na blbca. V rámci svojej role takpovediac virtuálne zastupuje ľudí, ktorí by sa hanbili klásť "hlúpe otázky" zhromaždeným vedcom (filozofom, psychológom atď).

Druhý podvariant vzbudzoval v STV niekedy dosť kontroverzie. Ide takmer o plné prebratie námetu z filmu "Jeden blbec na večeru". Štefan si na diskusiu pozve svojich priateľov intelektuálov a v pohodovej atmosfére doje argumentačne zlikvidujú jedného, prípadne dvoch pozvaných blbcov, ktorí majú opačný názor ako Štefan a jeho priatelia. Pri realizácii tohto podvariantu v STV často následne padali obvinenia z neobjektívnosti a zaujatosti. Keď to však porovnáme z tými úboho bezpohlavnými, korektnými a vyváženými debatami, ktorých sú kopy v každej televízii, o čo lepšie je prizerať sa ako zohraná partia kamarátov smaží za živa pozvaného blbca? Štefan túto hru chápe veľmi dobre a preto bolo úplne samozrejmé, že sa odmietol zúčastniť celej Mimoriadnej diskusnej relácie STV, kde by ho v presile smažila iná skupinka.

Už sa teším, ako Štefan v komerčnej televízii dovedie tento formát do dokonalosti, bez otravného kuvikania z Rady STV. Jediným problémom je to, že v komerčnej TV si musí každá relácia na seba zarobiť sledovanosťou, prípadne cielenou reklamou pre špecifický segment divákov. Štefanova relácia sa musí presadiť v tvrdej konkurencii proti relácii Veštkyňa Teodora.

 Ale Štefan a jeho priatelia už vedia ako na to. Generálnym sponzorom relácie sa má stať Kenvelo. Hlavný módny návrhár Kenvela, Ariel Sralom dokonca navrhol špeciálnu módnu kolekciu "Mushroom Intellectual". V tejto kolekcii, ktorá bude prezentovaná v reklamných prestávkach, si každý zaslúžilý ako aj začínajúci intelektuál nájde ten správne vyťahaný sveter, tričko alebo ošúchaný kožený kabát. A pre odvážne intelektuálky sú k dispozícii aj extravagantné hríbovité šaty.

V reklamných prestávkach budú bežať aj prezentácie najnovších kníh zameraných na špecifických divákov. Predbežne sa budú prezentovať a online predávať tieto pripravované knihy: Štefan Hríb - Morálne kázania na každý deň (zobrané úvodníky a komentáre), Peter Schutz - Ako naštvať čitateľov ľahko a rýchlo, Ivan Kamenec - Dejiny zločinného národa v strede Európy, František Šebej - Byť vojnovým štváčom sa oplatí, Miroslav Kusý a Ján Štrasser - Kto nebol v mladosti komunistom, nemá srdce.

Už sa teším a dúfam, že aj vy. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

TECH

Geológ: Ochladili Zem a vyhubili ľudí. Našu planétu čaká supererupcia

Výbuch supervulkánu by bol aj dnes katastrofický, hovorí geochronológ Martin Danišík, ktorý publikoval v prestížnom vedeckom časopise.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.


Už ste čítali?