reklama

Viera je v prvom rade vec citu

Mal som sedemnásť a kamarát Rado sa ma spýtal: "Čo máš nového?" A ja mu na to: "Venujem sa Viere." Udivený Rado: "Ty si sa dal na náboženstvo?" Celkom ma rozosmial: "Niééé, Viera je moja frajerka." Rado už medzitým spokojne žije v Kanade a Viera vo Švajčiarsku, ale spomienka na túto príhodu ma vždy pobaví. Ale aj keď to ľudia v mojom okolí príliš nepostrehli, o náboženstvo som sa vždy zaujímal. Rád som o ňom diskutujem a k tejto téme som prečítal veľa literatúry. Po dlhých rokoch hľadania a diskutovania mi došli určité veci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Po dlhých a často ohnivých diskusiách s veriacimi mi došlo, že ich viera je v prvom rade vec citov a nie rozumu. Kresťania na to majú poetickejší a obraznejší výraz: Viera vychádza zo srdca.

Preto je naivné domnievať sa, že na základe dajakej diskusie veriaci zmenia svoje stanovisko. Je úplne zbytočné navzájom sa prekárať sofistikovanými argumentami, bombardovať sa citátmi z biblie alebo apelovať na logiku a zdravý rozum.

Viera vychádza s citov a veriaci až takpovediac v druhom rade dávajú svoju vieru do určitých logických súvislostí. Niektorí to ani nepotrebujú. Ale bolo by hlúpe považovať neveriacich za bezcitných otrokov logiky. City udávajú zmysel života všetkým ľuďom. Existujú ľudia, ktorým sa poškodili pri nehodách tie časti mozgu, ktoré sú zodpovedné za city. Takíto ľudia úplne stratili motiváciu čokoľvek robiť a prakticky stratili zmysel života. Takže dá sa poeticky povedať, že nielen viera, ale aj celý zmysel nášho života vychádza z našeho srdca :)

Peter Hlavačka

Peter Hlavačka

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Niekdy píšem vážne, niekedy sa snažím byť vtipný. Občas provokujem a následne si prečítam diskusiu, kde ma virtuálne prefackajú. Dôležité je, že ma baví písať a čitateľov nenudím. Zoznam autorových rubrík:  Náboženstvo úplne inakMyslím to úplne vážneBlogocentrizmusEgocentrizmusHudobný krúžokPopularizácia vedyInvestovanie / EkonomikaSrandičky/ Fikcie / FicovinySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu